Büşra Nur Tekin

Matematik Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi

...

Finans ve yazılım alanına yönelebilirsiniz veya formasyon alıp öğretmenlik yapabilirsiniz veya okulda kalıp yükselebilirsiniz. Matematik bölümünün bazı bölümlere göe oldukça fazla iş imkanı ve yönelinebilicek sektörleri var.
Bi kere İzmir güzel bi şehir denizi olsun yeşillikleri olsun bu yüzden direk büyük bi artı koyabiliyoruz izmire. Sonrasında İzmir halkı öğrenciyi sever hoşgörülüdür öğrenciye karşı Buda diğer artısıdır. Girdiğin ortamlarda hiç yabancılık çekmezsin herkes senin gibi herkes öğrenci herkes sıcakkanlı insanların yüzüne baktığında o sevgi dolu bakışı görebilirsin. Belki de bu yüzden derler ya hani İzmir öğrenci şehirdir diye :)
İzmirin kaliteli devlet üniversiteleri arasında bulunduğu için ve İngilizce matematik eğitimi verdigi için Dokuz Eylül Üniversitesi...
Eğitiminin ingilizce olmasının büyük etkisi vardı benim tercihlerimde Dokuz Eylül matematiği yazmanın. Kadrosu oldukça başarılı okullardan oldukça başarılı öğretim elemanlarından oluşuyor. Gerçek anlamda eğitimi üst düzeyde vermeye çalışıyor Dokuz Eylül galiba başarılı da oluyor bu konuda.
Lise son sınıfa geçtiğimde matematiğe karşı olan bu ilgimi farkettim. Matematiği çok seviyorum onunla ilgilenirken mutlu oluyorum bişeylerde uğraşırken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyordum. Bu yüzden ben matematikle ilgili bişeyler okumalıydım. Bunun için direkt matematik okuyup istediğim bölümü okuyup böyle bi hayatı tercih ettim.
Korkmayın! Dokuz Eylül'de okumak zordur. Ama buraya gelmeyi başardıysanız okumayıda başarabilirsiniz. Kendinize güvenin.
Daha bi eksisini görmedim görmemde bundan sonra sanırım.
Tınaztepe kampüsü size hiç mi hiç kampüs hayatı yaşatmaz. Yerlerde çim yok zaten yerlerde düzgün değil. Oturduğun an yuvarlanarak aşağıya kadar inersin :) fakülteler genel olarak birbirinden çok uzak çok fazlaca büyük bi yere yayıldığı için genelde kampüste öyle öğrenci falanda görmüyorsun zaten :) tek tük insanlar olur sadece kampüste. Kampüs dışında da öyle yapabileceğin pek fazla bişey yok eğlenmek ders arası birşeyler yapmak istersen otobüse binip 15dk sonra falan şehrin öğrenci kaynayan yerlerine gidebilirsin. Yada sadece 10 dk yürüyerek kahve içmeye gidebilirsin. Tabi bunlar kampüs kapısından 10dk veya 15 dk. Kampüs kapısına kadar geçen süre ölüm. Ya yürürsün ya otostop çekersin yada ringleri beklersin ki bunlarda öyle hemen 5 dkkada gerçekleşmez. Yani anlayacağınız Dokuz Eylül'ün tek sıkıntısı tınaztepe kampüsüdür. Üniversite dediğin kampüssüz olmaz dersen Dokuz Eylül'de sıkıntı çekersin biraz buralar hiç sana göre değil :)